zondag 20 mei 2012

No quiero ir!

Het einde nadert bijna en ik heb mijn blog een beetje verwaarloosd dus ik zal nog eens een update doen.

Het weekend van 23-25 maart ben ik dus met Floor gaan citytrippen in de hoofdstad 'Santo Domingo'. We sliepen in een klein gezellig hotelletje met super vriendelijke mensen gelegen in de 'Zona Colonial' zowat het centrum van het toerisme van Santo Domingo. Eerst zijn we de stad zowat gaan verkennen en eens lekker gaan eten! Die avond stond er een concert van 'Armin Van Buuren' op de planning (Nederlandse DJ!). Heel de avond hebben we op de eerste rij alles staan geven, het was echt geweldig! Die ochtend redelijk vroeg opgestaan en terug de stad ingetrokken. Die avond zijn we dan ook alle disco's en café's gaan verkennen van de 'Zona Colonial'. Zondag vertrokken we dan weer naar huis...

De week erna was het Semana Santa, een weekje vakantie. Van maandag tot woensdag ben ik samen met Sebastien (afs'er van Gent) naar Floor in Nagua gegaan. De eerste dag zijn we al even gaan zonnen op het strand in Nagua. Die avond naar de disco geweest en de volgende dag gingen we naar Samana een schiereiland niet zo ver van Nagua. Daar vonden we een chauffeur die ons naar een super mooi strand heeft gebracht! Daar hebben we dan onze dag gespendeerd. Zwemmen, volleybal, piña Colada,... echt een geweldig dagje! die avond zijn we dan ook nog eens super goeie pizza gaan eten in Nagua city en de volgende dag terug naar huis...

Donderdagochtend ben ik met de familie naar 'Bani' vertrokken wat in het zuiden ligt. Daar woont familie van mijn papa. Daar leuke en gezellige daagjes doorgebracht tot zondag.

Het laatste weekend van april ben ik samen met Floor naar Sebastien in Santiago geweest. In de namiddag zijn we Santiago ingetrokken en naar een mega souvenirparadijs geweest. Echt super leuk. Daarna nog wat in de plaza's rondgehangen en 's avonds op straat iets gaan eten en naar de discotheek vertrokken waar inneens super veel volk van afs was! Heel plezant! Die ochtend vroeg opgestaan om naar Puerto Plata te gaan (in het noorden). We zijn naar de téleférico geweest (kabelbaan) waar je echt een suuuper mooi uitzicht krijgt over Puerto Plata. Boven aangekomen op de berg staat er een beeld en is een soort van groot park waar je kan rondwandelen. Terug beneden zijn we nog even naar het strand geweest en daarna terug nar Santiago. Die avond naar de film geweest en de volgende dag terug naar Moca.

Het weekend erna was er een reis met AFS naar 'Isla Saona' (een eiland in het zuidwesten). 's Morgens rond 4u vertrokken want het is toch wel even rijden. Eerst naar Santiago mensen gaan oppikken daarna naar Santo Domingo en daarna naar Baya Hibe om daar een catamaran te nemen naar Isla Saona! het tochtje met de catamaran was ongeveer twee uur. Twee uurtjes niets doen en zonnen, geweldig! Op het eiland aangekomen lekker gegeten, gezwommen en gezond. Om terug te gaan gingen we met een bootje dat echt super snel ging. Onderweg zijn we ook nog even gestopt aan 'una piscina natural' een natuurlijk zwembad wat echt super mooi was met zeesterren enzo. Terug aan het vaste land zijn we richting ons hotel vertrokken. 's Avonds een leuke avond gehad met de afs'ers. 's Morgens redelijik vroeg vertrokken naar 'Altos de chavon' in 'La Romana' een soort dorp met veel hotels, villa's en golfterreinen voor rijke mensen. Maar ook 'el rio chavon', museums en het amfitheater, super mooi! In de terugreis nog gestopt om een grot te bezoeken, ook weer super mooi! En daarna terug richting mi casa.

Ik heb twee weken examens gehad, vrijdag was het laatste en dus ook mijn laatste dag op school! Vorig weekend had ik Promocion met alle laatstejaarsstudenten. Het was een super mooi afscheid en 's avonds gaan feesten. Deze vrijdag ook weer een topavond gehad in Moca. Vandaag (zondag) is het wel wat saai want vandaag was de laatste dag van de verkiezingen, waarvoor ze hier al heel het jaar door campagnes en stoeten zijn aan het houden. Daardoor mogen we dus vandaag niet buitenkomen omdat er heel veel gevochten wordt en het heel gevaarlijk is buiten.

Woensdag komt Floor naar hier en donderdag tot zaterdag is het laatste campament van afs. Het laatste weekend (1,2,3 juni) is de laatste reis naar het zuiden naar een paar van de mooiste stranden in de wereld en de 7e vertrek ik dan al richting België... Waar ik absoluut totaal NIET naar uitkijk!

Elke dag voel ik me meer en meer Dominicaans, elke dag leer ik nog nieuwe mensen kennen, elke dag voel ik me hier meer en meer thuis, elke dag wil ik minder en minder terug naar België...

Faltan 18 dias... Waar ik nog volop van ga genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten